tisdag 4 september 2012

Kom på en sak

Det är verkligen jätteroligt att vara talterapeut. Vilken tur jag har som får vara det. Eller får och får, jag har ju nog gjort en del arbete för att bli det. Men nu känns det som en privilegium. Verkligen. Är det okej för er om jag längtar lite tills imorgon när jag får gå till jobbet? Bra, då gör jag det.

Nu ska jag tänka en stund till på det samtidigt som jag dricker upp min nya, supergoda te med vanilj-honungssmak. Det låter sliskigt - både att vara oförskämt nöjd över tillvaron och vanilj-honungte - men det är det inte. Snarare lätt och fräscht.

Vad mörkt det börjar bli om kvällarna förresten. Tänker dock panta lite på ljusmysandet ännu, det är ju bara september. I oktober ska jag tända ljus och riktigt njuta av det. Saker och ting blir så mycket trevligare om man håller på dem lite.

3 kommentarer:

  1. Roligt att höra att du verkligen trivs! Och att du har te! Mor Tuta

    SvaraRadera
  2. Ja just he. "Har du te?!" :D

    SvaraRadera
  3. Öööh...heter e verkligen EN te?

    SvaraRadera